obraz

Tento příspěvek obsahuje spoilery. Byl jste varován.

Od chvíle, kdy byl propuštěn jeho plamenný plakát, jsem znal Jennifer Lawrenceův nový film mjiný! bude divoký. Ale jak je to šílené, vlastně? Opravdu je opravdu blázen a neuvěřitelně na debatu. Takže pokud hledáte spoilery – nebo jen chcete být dobře připraveni na šílenství – máme vás zaoblené.

Nejprve jsem se o tomto filmu dozvěděla jen o tom, že to bylo z nedbalé synopse: Jennifer Lawrence a Javier Bardem hrají manželský pár s názvem Matka a on (um, v pořádku), jehož životy jsou hurá na to, Ed Harris a Michelle Pfeiffer se objeví u jejich dveří. To mě přesně nezpracovalo na první výstřel filmu: šokující detailní pohled na ženskou maso, která se odlupovala a její tvář hoří. Tento příležitostný okamžik je následován tím, že mu položí klenot na podstavci, což zdánlivě vyvolává popelovitý dům, aby vypadal zcela nový. O chvíli později se matka probudí hledat svého manžela. Dobře, jasně, proč to sakra ne.

Nikdy se neznajíme o tom, kdo je Matka a Já, ale víme, že je spisovatel, který je bojující, a ona je zasvěcená manželka, jejíž životním posláním bylo, aby se jim podařilo uklidnit svůj domov. A když mluvíme o domově, je tu něco vypnuto o tom. Pro začátek, když se Matka dotýká stěny, má zvláštní pocit, že se ve svém štěrbině něco podobá organu, který se čerpá. Ve skutečnosti se zdá, že celá struktura je organismus, živá a krvácející. V jednom okamžiku po příchodu svých hostů se Matka pokusí vypláchnout tajemné tkaniny s červenými tečkami na toaletě a když se zčesává čerpací část těla.

Ale tato podivnost není nic ve srovnání s bláznivým vyvrcholením filmu. Matka nějak otěhotní a právě se chystá porodit, když dokončí to, co se zdá být mistrovským dílem – a na okamžik jsou věci klidné. Budou oslavovat složitou večeří, když se náhle objeví hordy lidí u jejich dveří a požadují, aby se publikum s velkým spisovatelem. Matka se stává stále více zběsile a chodí do práce, protože masy začnou přebírat předměty kradené z domu, začínají hnít a nakonec se obrací na násilí a vraždu.

Средно момичета Бродуей Музикален преглед - Новата Рейна Джорда на Тина Фей е усложнена

Podaří se mít dítě, když je uzamčeno v pokoji s Ním, ale odmítá, aby jeho zbožňovaní fanoušci odešli a chtěli jim ukázat dítě. Když konečně dítě odloučí od matky, davy ho zvedají nad hlavou, protože to je všude. ��.

obraz

Paramount

Matka prochází tělem, jen aby našla vykuchaného dítěte a lidi na jeho těle. Je pochopitelné, že letí do zuřivosti a všechno hoří – ale ten přežije výbuch nepoškozený a nese hořící tělo svého milovníka. Smutná: “Nikdy jsi mě nemiloval, prostě jsi miloval, jak moc tě miluju.” Nakonec ji požádá o jednu poslední věc a ona ji ochotně dává – a přiměje ho, aby vytrhl své srdce. Rozpadá se a v něm najde klenot. A hle, celá věc začíná znovu.

Tak co to všechno dělá znamenat? No to záleží na tom, jak čtete film a jak jste s režisérem Darrem Aronofsky obecně trpěliví. Když jsem odcházel z tiskové projekce na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu, řekl mi to další kritik matka! bylo zcela zjevně o Biblii, kde každá postava stála v teologickém postavení. Jinými slovy jsem byl matka!-splained.

“Pokud je to Aronofskyho uznání těch, které ublížil v jeho životě, pak je to nesmírně neklidné.”

Teorie bible se objevuje jako společný názor, ale na to jsem se úplně nezastavil. To proto, že se můžete stejně snadno podívat matka! jako metafora kreativního procesu, s ním představujícím nebezpečí umělecké tvorby. Je na hledání inspirace a ignoruje a zneužívá matku, když ji neposkytuje. Když tak učiní, je předmětem jeho náklonnosti, dokud nevyprodukuje svou práci, a pak ji odmítne za uctívání svých příznivců. Matka je oběť jeho ambice, oběť, která musí být učiněna, aby mohl produkovat něco skvělého. Celá věc má smysl pro mužský egotismus a zdá se, že matčina perspektiva do konce málem záleží.

Kdo je lady Jane Fellowesová? - Setkat se s princeznou Dianou na královské svatbě

Pokud je to Aronofskyho uznání těch, kterým je v jeho životě zraněn, je to nesmírně chamtivé. A kdybyste někdy poznali nějakého chlapíka, který tvrdí, že je jenom pekot, protože je “jen tak spotřebován jeho uměním”.

Následovat Marie Claire na Facebooku pro nejnovější celebrity zpravodajství, tipy pro krásu, fascinující čtení, živé video a další.